Recenze 30. 10. 2021

Recenze běžeckého kočárku Thule Urban Glide 2

header-image-small

Všechno je jednou poprvé

Na úvod musím říct, že výběr kočárku, se kterým se bude dát běhat, pro mě znamenal vstup do naprosto neznámých vod. A tak jsem požádal o doporučení moji horskou kámošku Anetu Špagetu (na IG jí najdete jako aneta_spageta), která mě přesměrovala na jeji kámošku Lucku Davídkovou (na IG lucie.davidkova). Mimo to, že je Lucka zkušená sporťačka, tak má dvě děti a s kočárkem má tedy už něco odběháno.

Thule Urban Glide 2 zvládne nejen cyklostezky, ale díky velkým kolečká taky šotolinové cesty, polňačky a lesní cesty.
Thule Urban Glide 2 zvládne nejen cyklostezky, ale díky velkým kolečkám taky šotolinové cesty, polňačky a lesní cesty. (Foto: Jiří Marek)

Značka Thule

Lucka mi doporučila kočářek Thule ze série Glide. Značku Thule asi nemusím moc představovat. Je to švédská značka, která se specializuje právě na kočárky, ale taky na různé druhy úložných boxů na střechu auta, tašky, batohy a další vychytávky. Značku Thule mám od začátku zafixovanou jako relativně drahou, ale hodně kvalitní značku. A teď si pojďme říct, jak se v tom vyznat. Zajímaly mě dvě verze kočárků – Glide a Urban Glide 2. Jak se liší?

Na Thule se mi nejvíc líbí to kvalitní zpracování.
Kvalitní duralové profily, fantastická povrchová úprava. Thule je prostě pecka.

Thule Glide

Hlavní rozdíl oproti Urban Glide 2 je v tom, že Glide nemá přední kolečko na otočném kloubu, ale je natrvrdo přidělané, takže nezatáčí. Glide je koncipován přímo jako běžecký kočár, takže tohle se hodí. Jednoduše řečeno - při běhu skvěle drží směr.

Další rozdíl je v tom, že má kola s klasickým drátěným výpletem, který je lehký a tím to taky líp pojede. V tomto platí cyklistické pravidlo - čím je to, co se na kole točí, lehčí, tím to líp jede.

A třetí rozdíl je v madle, které sice není tvarované (jako u Urban Glide 2), ale je výškově nastavitelné.

Thule Urban Glide 2

Jak jsem již zmínil výše – přední kolečko je na otočném kloubu, takže se s kočárkem dá lépe manipulovat. Prakticky se s ním otočíte na fleku. Ale při běhu zase tak dobře nedrží směr (kolečko při lehkém postrčení kočáru do strany snadno zatáčí). Toto je ale vyřešené jednoduchým aretačním čudlíkem, takže zatáčení předního kolečka můžete zablokovat. Pak se dá s kočárkem v pohodě běžet a krásně drží směr.

Přední kolečko je na otočném kloubu. Dá se zaaretovat.
Přední kolečko je u Thule Urban Glide 2 na otočném kloubu, který se však dá zaaretovat ve směru jízdy.

Kolečka

Oproti verzi Glide má Urban Glide 2 kolečka s plastovými loukotěmi. Je to asi trochu těžší, ale je to taky hezčí, protože prostě design.

Kolečka nemají klasický drátěný výplet, ale pevné loukotě.
Thule Urban Glide 2 nemá drátěný výplet, ale pevnou loukoť.

Madlo

Madlo je vytvarované (ohnuté směrem nahoru) a stejně jako u verze Glide je výškově nastavitelné. Tohle se vám hodí jak pro úpravu dle výšky postavy „šoféra,“ tak třeba při složení kočárku do kufru auta.

Thule Urban Glide 2 - výškově nastavitelné madlo.
Výškově nastavitelné madlo. Zmáčknete ten šedý knoflík a nastavíte výšku madla (má to jemné polohy). Já to mám nastavené o úroveň výš než moje hodná paní.

Který typ jsem vybral?

Glide parádně pojede, ale Urban Glide 2 bude zase hodně univerzální. Takže jsem vybral Thule Urban Glide 2 - dá se s ním běhat a zároveň se s ním dá v pohodě jezdit po městě.

Korbička vs. sporťák

Thule Urban Glide 2 je sporťák otočený směrem dopředu. Proč tohle zmiňuju, popíšu dále. Když odepnete kousek sporťákové části, tak na kostru kočárku velice jednoduše nacvaknete korbičku.

Pro ty, co nevlastní mimi a moc se zatím neorientují zde dodám, že miminko se naučí sedět až cca od půl roku. Do té doby leží a musíte ho vozit v kočárku s korbičkou.

Thule Urban Glide 2 - takhle vypadá verze s korbičkou
Takhle vypadá Thule Urban Glide 2 s nacvaknutou korbičkou.

S čím jsme porovnávali?

Já byl tedy zmasírován jak Luckou, tak tím, že jsem značku Thule dobře znal z minulosti. Moje hodná paní to vzala z druhé strany. Neběhá, takže ji moc nezajímalo, jestli se s kočárkem dá běhat. Sedla tedy k internetu, přečetla ho dvakrát do konce a vybrala kočár TFK. Už nevím, co to přesně bylo za typ, ale bylo to hodně podobné jako Thule Urban Glide 2.

Thule Urban Glide 2 versus TFK

Zjistili jsme, že oba kočárky mají nedaleko v jedné prodejně, tak jsme se na ně vyrazili mrknout. A tohle byla velká story.

Dorazili jsme do prodejny, kde byla hyperaktivní prodavačka. Živím se marketingem a vždycky mě zajímala psychologie lidí a prodeje. Paní prodavačka byla buď zamilovaná do TFK nebo ji bylo jasné, že je TFK o něco dražší než Thule a bude z něj mít větší zisk. No prostě fandila TFK a bylo to znát :)

Thule kvalita

Teď popíšu svůj pohled na výše uvedené kočárky a berte to jako můj osobní názor. Mně se Thule naživo na první pohled zdál mnohem kvalitnější než ten TFK. Konstrukce Thule Urban Glide 2 je z masivních tvarovaných profilů s matným lakem. K tomu parádní pěnové madlo s lehce otočným gripem, který ovládá brzdy. Brzdy jsou pod krytkami, takže nevím, co to je za typ, ale vypadají jako nějaké bubnové brzdy.

Brzda se ovládá otočným madlem – má opravdu hladký a jemný chod.
Brzda se za jízdy ovládá otočným madlem – má opravdu hladký a jemný chod.

 

Thule - nožní brzda
Kočárek má taky tzv. „nožní“ brzdu – zašlápnete a kočárek neujede.

Konstrukce a materiály

Konstrukce TFK byla z jednoduchých kulatých trubek. Spoje byly překryté jakýmysi plastovými krytkami. TFK má sice kotoučové brzdy, ale ovládají se páčkou, jako na kole. Je to taková ta bakelitová páčka, kterou najdete na dětském kole a nechápete, jak jí může dítě zmáčknout a zabrzdit, protože to jde fakt těžko. Madlo bylo z jakési levné koženky a celé to vypadalo hodně fórově. Když jsem před prodavačkou zahlásil, že Thule vypadá hodně kvalitně a TFK vypadá jako „vergl od ťamanů,“ tak málem omdlela.

Kloub, díky kterému kočárek složíte např. do auta.
Kvalita Thule kouká z každého detailu. Např. takhle vypadá kloub, díky kterém kočárek složíte např. do kufru auta.

Navíc byl ten TFK o dost těžší než Thule

  • Thule Urban Glide - 11,4 kg.
  • TFK – 15,5 kg.

TFK nebyl zase takový outsider, ale…

Co hrálo v teoretický prospěch TFK bylo to, že mi přišel kratší a užší. Takže se s ním asi bude lépe manévrovat ve stísněných prostorách malých samoobsluh, :) ale zase nebude tak stabilní. Mým argumentem pro Thule bylo však to, že všechny vstupní dveře mají šířku minimálně 80 cm a Thule projde dveřmi od šířky 69 cm. Takže naprosto v pohodě.

A ještě jedna věc

TFK sporťák se dal sestavit v obou směrech. Tedy tak, že dítě se při jízdě buď dívá dopředu nebo jede jakoby pozpátku a vy na něj vidíte. Na čemž stavěla svou výběrovou strategii moje hodná paní. Snažil jsem se jí přesvědčit tím, že až bude mít dítě půl roku a bude sedět, tak už ho třeba budeme mít plné zuby a nebudeme se na něj chtít tak často dívat. Nebo to bude naopak – dítě se nebude chtít dívat na nás a bude chtít čučet, kam jede :)

Tato zápletka má však jednoduché rozuzlení – švédští návrháři mysleli na vše a stříška sporťáku Thule má okýno, takže dítě jede směrem dopředu a vy na něj shora krásně vidíte.

Náš vítěz - Thule Urban Glide 2

Pak jsme se s mojí paní hodně dlouho radili, až jsme se rozhodli (hlavně teda já :) pro Thule Urban Glide 2. Osvědčená švédská značka a hlavně kvalita zpracování a funkčnost byla rozhodující. A přiznám se, že i cena. Kompletní sestava sporťáku Thule Urban Glide 2 + korbička + další příslušenství byla o nějaké jednotky tisíc levnější než podobná sestava TFK. Na toto jsem ještě dostal od Sportobchodu za sdílení téhle recenze nějakou slevu. Což se hodí :) Zde musím ještě podotknout, že věci, které si vybírám do recenzí se mi musí líbit. Pokud mi něco přijde na nic, tak si to nepořizuju. Občas se mě totiž někdo zeptá, jak je možný, že všechny věci, co testuju, jsou super :)

Kvalitní zpracování jednotlivých dílů.
Na Thule se mi opravdu moc líbí to kvalitní zpracování a jak do sebe vše krásně zapadá.

Co jsme tedy objednali?

Zde je soupis kompletu, který jsme objednali, včetně cen. Tyto ceny platily v době, kdy jsme to kupovali, tedy někdy začátkem května 2021 a můžou se od dnešních cen lišit.

Sportovní kočárek Thule Urban Glide 2 tmavě zelený

Tohle je samotný sporťák. V ceně je taky úložný prostor pod kočárkem, který sice není nijak moc velký, ale v pohodě se do něj vejde např. deka, plínka, dekl na korbičku a nějaké další drobnosti.

Úložný prostor ve spodní části kočárku.
Ve spodní části kočárku je úložný prostor - kapsa na zip a suchý zip. Vozíme tam peřinku navíc, kryt proti dešti, pláštěnku a občas si tam hodím i bundu. Není to nijak velká kapsa, ale vejde se tam všechno, co na vycházku potřebujeme.

Korbička Thule Urban Glide Bassinet

Tohle je nacvakávací korbička. V ceně jsou i redukce, které se přidělají na konstrukci kočárku a do nich se zacvakne korbička, a taky deklík na korbičku, který využijete např. ve větru nebo dešti.

Pláštěnka na sportovní kočárek Thule Glide 2 a Urban Glide 2

Průhledná pláštěnka z čirého tvrdého igelitu, která se jednoduše navlíkne přes sporťák a můžete vyrazit v dešti něbo chumelenici.

Pláštěnka pro korbičku Thule Urban Glide Bassinet

Pláštěnka stejného typu jako ta výše uvedená, ale rozměrem sedí na korbičku

Madlo (držátko na sporťák) pro dítě

Madlo pro sportovní kočárek Thule Glide 2, Urban Glide 2 a Urban Glide 2 Double – madýlko, které se připne na sporťák. Dítě nevypadne a má se čeho držet.

Cena celkem za výše uvedený komplet – 29.299 Kč

V jakém stavu dorazil kočárek?

Sportovní kočárek dorazil normálně složený. Akorát kolečka byly zvlášť. Nacvaknete je jednoduchým způsobem. Uprostřed osy kolečka je zvenku gumový čudlík, který zmáčknete a kolečko navlíknete na osičku. Cvakne to a je tam. Stejným způsobem kolečko zase odděláte. Jednoduchý jak facka.

Tímhle knoflíkem sundáte kolečko.
Po zmáčknutí na tenhle knoflík vysunete kolečko. Jednoduchým zacvaknutím ho vrátíte zpátky. 

Korbička

Jak jsem zmínil už výše, tak součástí korbičky byly taky dva nacvakávací adaptéry, které se jednoduše nacvaknou na konstrukci kočárku a pomocí páček se zajistí.

Jak sundat sporťákovou sedačku?

Sporťákovou sedačku tam buď můžete nechat nebo jí můžete úplně oddělat. Pokud jí chcete oddělat, tak to už je trochu složitější, ale zvládente to v pohodě. Stříšku sundáte pomocí imbusu. K sundání samotné sedačky není žádný klíč potřeba. Nahoře u madla je zip a cvočky a dole u noh je stahovací páska, kterou je třeba povolit. Potom sedačku stáhnete z konstrukce. Ale jak říkám, můžete to tam nechat a jen přidělat korbičku.

Jak kočárek složíte?

Pokud chcete kočárek složit a dát třeba do kufru auta, tak je to záležitost jednoduchého otočení madla ve střední části kočárku. Pootočíte madlo a kočárek se v polovině konstrukce ohne a složí. Pokud chcete, tak můžete i sundat kolečka - viz výše. Máme Kodiaqa a kolečka ani nemusím sundávat. Kočárek se tam s rezervou vejde i s nimi.

A teď, jak to jede

Emča je naše první mimi, takže první vyjížďka pro nás byla dost adrenalinová. Nebo aspoň pro mě. Moje hodná pani je nad věcí a po porodu mi pořád říkala, že se nemusím bát, že to šestinedělí trvá jen šest týdnů a potom budu v pořádku.

Pár dní po týdnu od příjezdu z porodnice jsme vyrazili ven. Naše Emička byla na kočárek malinká, což se tak nějak dalo čekat, takže jsme okolo ní dali deku, aby to s ní neházelo. I tak to s ní házelo a já z toho byl hodně nervózní. Až do té doby než jsem zjistil, že drncání je žádoucí. Když to drncá, tak miminko spí. Jednoduchá rovnice, kterou si velice jednoduše zapamatujete :)

Díky tomu, že má kočárek docela velký kola, tak to parádně jede a to i přes nerovnosti. Zase je to jako v cyklistice - čím větší kola, tím líp to přejede hrboly. Thule Urban Glide 2 zvládne v pohodě polňačky, lesní cesty, štěrk, kamení i kořeny. A když si to tak zpětně v hlavě přehrávám, tak mám pocit, že ten kočár TFK měl i menší kola. No nic, Thule prostě parádně jede. Kočárek je lehký, takže do něj stačí opravdu lehce drcnout a hned se rozjede.

Díky poutku vám kočárek neujede.
Na madle je přidělané jednoduché poutko, díky kterému vám kočárek neujede někde z kopce.

Jak se s kočárkem běhá?

Tenhle odstavec začnu tím, že jsem teď skoro dva roky dával dokupy zraněné tříslo, takže jsem toho moc nenaběhal. Nicméně mě zajímalo, jak se s tímhle strojem běhá, tak jsem to párkrát zkusil a řeknu vám, že se s tím dá běžet naprosto luxusně. Zde musím zopakovat, že díky těm velkým kolům a nízké váze to opravdu jede samo. U běhu jsem využil tu aretaci předního kolečka, díky čemuž kolečko nezatáčí a je rovně v ose s kočárkem. Když je třeba mírná zatáčka, tak i přes tu aretaci s kolečkem trochu zatočíte, což se v tomhle případě hodí. Ale jinak skvěle drží směr.

Aretace předního kolečka je řešená malím knoflíkem.
Tímhle čudlíkem otočíte a kolečko se zaaretuje ve směru jízdy.

Už se těším, až bude Emča sedět a vyrazíme se sporťákem, který má nižší těžiště než korbička, což bude znamenat ještě vyšší stabilitu a hlavně menší aerodynamický odpor :))

Manipulace ve městě

Naprostá pohoda. Kočárek zvládne terén, takže v pohodě dá i rozbité chodníky. Všude se vejdeme. Jediný problém byl snad v jedné samoobsluze, kde měli naskládané palety s vodou. Ale tam byl problém i projít. Jo a taky vlastně v jednom starém výtahu. Ale tam by se nevešel žádný kočárek.

A teď pár tatínkovských rad

Na závěr přidám pár tatínkovských rad ohledně situací, které budete určitě řešit :)

Povrch

Nebojte se, že to drncá a miminko v kočárku trochu poskakuje. Nechápu to, ale prostě ho to uspí.

Kočárek zvládne i terén, šotolinové cesty nebo polňačky
S kočárkem Thule zvládenete v pohodě běžet na šotolinových a lesních cestách nebo polňačkách. Díky velkým kolečkám toho projede opravdu hodně.

Rychlost

Zjistil jsem, že na uspávání funguje i rychlost. Ale miminko musí z kočárku vidět na nějaké okolní věci nebo objekty. Párkrát mi Emča jakože hodně hudrovala, tak jsem se s kočárkem trochu rozběhl - ve městě, kde byly okolo domy a stromy. A ona jak koukala na ty míhající se domy a stromy, tak přestala brblat a během minuty usnula. Pohoda :)

Běh s kočárkem po cyklostezce
Musím říct, že na cyklostezce to frčí… :)  (Foto: Jiří Marek)

Stín

Jak by řekl klasik: „Slunko je sviňa.“ Neustále budete na vycházkách s kočárkem řešit, odkud svítí a jak udělat miminku stín, aby mu sluníčko nesvítilo do obličeje. Pořídil jsem takové stínítko. Jenže tam je problém, že Emča nevidí ven, když zrovna nespí. A ona je hodně zvědavá a potřebuje vidět ven. Takže jsme vše vyřešili jednoduše - plínkou a kancelářskými svorkami na papíry. Teda moje kreativní paní to vyřešila :)

I zde vám pomůže aretační čudlík na přední otočné kolečko. Když svítí opravdu do zad a museli byste miminku plínkou zakrýt komplet výhled, tak stačí jet s kočárkem pozpátku. Jenže v tuhle chvíli je to trochu divoké řízení, jak je to otočné kolečko vzadu a pokud jsou křivé chodníky, tak to chce trochu řidičského umu. A přesně zde vám pomůže ta aretace. Zaaretujete kolečko a kočárek opět krásně drží směr a zároveň se dá jemně směr korigovat. No prostě vychytané řízení. :)

Výše uvedená zápletka funguje samozřejmě taky na vítr. Párkrát jsem je fakt ve vichru a musel jsem řešit směr kočárku, aby tam Emče nefučelo na plný pecky. Pozpátku prostě zaaretuju a frčím :)

Místo nějakého stínítka používáme plínku.
Plínku jednoduše přicvakneme pomocí kancelářských sponek.

 

Přidělání plínky sponkami.
Jednoduché a rychlé řešení.

Závěr

Závěr je jednoduchý. Thule Urban Glide 2 je pecka a jak jsem napsal výše - už se těším, až sundáme korbičku a vyrazíme se sporťákem. Což by mohlo být i pokračování tohoto článku. :)

Tip na závěr - sluchátka AfterShokz

Na mých kočárkových výletech si pouštím podcasty a pro poslech používám vychytávku, kterou jsou sportovní sluchátka AfterShokz. Tyhle sluchátka mají jednou velkou zvláštnost, kterou oceníte jak při sportu, tak při výletu s kočárkem - AfterShokz totiž nehrají do uší, ale přenáší zvuk přes lícní kosti. Takže vy „v hlavě“ slyšíte podcast nebo hudbu, ale zároveň slyšíte okolní zvuky - např. když se mimčo pod stínítkem vzbudí a začne brblat nebo třeba zezadu přijíždějícího cyklistu na cyklostezce.

Pokud by vás zajímalo, jak to funguje, tak mrkněte na mou recenzi zde.

Sluchátka AfterShokz
Sluchátka AfterShokz - lehké, pohodlné, vodotěsné.

Fotogalerie:

Jan Dvořáček
AutorJan Dvořáček

Štítky

Máte dotaz?

Použijte formulář a napište mi.

Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů.